Annonsera gratis på Google Shopping

Google Shopping används i första hand av e-handlare och innebär att företagets produkter syns med bild, namn och pris direkt i sökresultatet. Google Shopping lanserades i Sverige 2013 och det enda sättet att synas där har fram till nu varit att betala för annonsutrymmet. Det som nu tillkommer är att de betalda annonsytorna kompletteras med ytor där det kommer att vara gratis att synas.

Läs mer

QuickNet

Tänkte skriva lite om mitt jobb på på QuickNet webbyrå där jag får jobba med en del av mina intresse, bland annat sökmotoroptimering, googleannonsering och digital annan marknadsföring. Förutom att ha en webbyrå så är QuickNet en telefoni- och bredbandsoperatör både för företag och privatpersoner.

Läs mer

Höstens schema hos marknadsföreningen

Jag sitter med i styrelsen för Marknadsföreningen i Västerås och vi har nu presenterat vårt schema för hösten 2016. Vi tycker att det är ett bra 2016 med ett program utöver det vanliga – samtliga föreläsare kvalar in på vår topplista. Bara att boka in i kalendern genast.

Läs mer

Kupongkod, kampanjkod, värdekod, bonuskod

Kupongkod, kampanjkod, värdekod, bonuskod och liknade är begrepp som används flitigt i samband med e-handel då det i de flesta e-handelssystem finns stöd för detta. Kampanjkoden ger kunderna tillgång till rabatterade erbjudanden i den aktuella nätbutiker. Många söker även efter kampanjkoder i samband med att de ska köpa på nätet och som ett led i detta har det skapats ett stort antal webbplatser som enbart presenterar aktuella kampanjkoder. Eller mer korrekt så ger webbplatserna en bild av att presentera aktuella kampanjkoder men i många fall är det enbart ett sätt att locka in trafik på webbplatsen.

Läs mer

Krönika: Skapa en levande sida på Facebook

I min förra krönika skrev jag om företagens brister i dialogen på sociala medier. Efter att ha läst responsen från läsarna kommer jag den här gången fokusera på att ge mer konkreta tips. Grunden för att få en levande sida är att skapa engagemang hos dina följare. Olika målgrupper kräver olika budskap men tänk på att så ofta som möjligt skapa inlägg som uppmuntrar till dialog och delning, till exempel genom att ställa frågor eller dela med dig av din kunskap.

Läs mer