SEO-nyheter

Att företagets webbplats rankar bra på Google och andra sökmotorer är en viktig del i mångas digitala marknadsföring. Eftersom förutsättningarna konstant ändras i takt med att sökmotorerna skruvar på sina algoritmer kan det vara bra att regelbundet uppdatera sig med ny information. Under den senaste tiden har det kommit en del nyheter som kan vara bra att ha koll på och därför har jag i en artikel i Västerås Tidning Business gjort en sammanställning av några av årets nyheter inom SEO-världen.

Läs mer

Trovärdighet på Google

I början av augusti 2018 lanserade Google en större algoritmuppdatering som snabbt det inofficiella namnet Google Medic Update eftersom den främst påverkar webbplatser inom medicin, hälsa och ekonomi. Även om den primärt påverkade dessa kategorier kan det vara värdefullt för alla som vill ha trafik från Google att tänka på de saker som gjordes extra viktigt i samband med uppdateringen.

Läs mer

Utnyttja den långa svansen

Eftersom många startar sin informationsinsamling på Google är det viktigt att din webbplats syns i resultatet på sökord som är relaterade till din verksamhet.  Ett misstag som många gör gällande innehållet är att inte tänka på det som kallas den långa svansen. Begreppet myntades 2014 av tidskriften Wireds chefredaktör Chris Anderson och innebär att marknaden för produkter som tidigare sålde väldigt dåligt ökar via ökad synlighet på Internet.

Läs mer