Höstens schema hos marknadsföreningen

Jag sitter med i styrelsen för Marknadsföreningen i Västerås och vi har nu presenterat vårt schema för hösten 2016. Vi  tycker att det är ett bra 2016 med ett program utöver det vanliga – samtliga föreläsare kvalar in på vår topplista. Bara att boka in i kalendern genast.

Erik Modig – Kontroll och effektiv kundkommunikation

Med modern konsumentpsykologi som bas föreläser Erik Modig om hur vi kan skapa budskap som faktiskt når fram till kunderna samt hur dessa budskap behöver vara utformade för att skapa engagemang, lojalitet och framgångsrika affärer.

David JP Philips – Death By PowerPoint

En extrainsatt aktivitet utöver ordinarie program. David JP Philips bjuder in oss till en engagerande föreläsning på Tersmenska Herrgården i Ramnäs. Death By PowerPoint är seminariet som tar revansch på det fantastiska hjälpmedlet PowerPoint och riktar sig till och alla som har lust att lära sig – och att våga – hålla en riktigt bra presentation.

Anna Fagerström  – Så kommer du med i medierna

Anna Fagerström startade PR-kiosken 2011, efter nio år på TV4. Med strategisk och offensiv PR kan du nå dina målgrupper genom att vara med i tidningar, tidskrifter, sajter, bloggar, radio och TV. Själva medieutrymmet är gratis – det gäller ”bara” att åstadkomma idéer som är så bra att journalisterna faller för dem.

Jerry Silfwer – Förtjäna kundens uppmärksamhet

Med Inbound Marketing går du från att tvinga till dig kundens uppmärksamhet till att förtjäna den. PR-strategen Jerry Silfwer lär oss hur man gör.

Christian Rudolf  – Sökmotoroptimering

Christian Rudolf har lång erfarenhet av att jobba med företags organiska träffbild i Google. Här delar han med sig av sina erfarenheter och insikter för att ge er kunskap ni kan använda redan nästa dag.

Martin Deinoff – Nya tidens kommunikation

Martin Deinoff, VD för den digitala innovationsbyrån Itch och tidigare vice VD och medgrundare av den digitala byrån Creuna, kastar oss in i den nya tidens kommunikation.

Relaterade inlägg

  • QuickNet Tänkte skriva lite om mitt jobb på på QuickNet webbyrå där jag får jobba med en del av mina intresse, bland annat sökmotoroptimering, googleannonsering och digital annan marknadsföring. Förutom att ha en webbyrå så är QuickNet en telefoni- och bredbandsoperatör både för företag och privatpersoner.
  • Auktion till förmån för Gatans lag och Ungdomsbussen QuickNet Webbyrå där jag jobbar har just nu en auktion till förmån för Gatans lag och Ungdomsbussen. Vi har ett antal domäner vi inte längre använder i vår verksamhet och för att ge domänerna nytt liv auktionerar vi nu ut dem och skänker oavkortat alla pengar till välgörenhetsprojekten ungdomsbussen och gatans lag i Västerås.
  • Vi är VSK Mia på AiM Produktion har spelat in en film om Västerås SK. En film om & med de människor som ser vikten av att ha en klubb att samlas runt, sommar som vinter. Tanken var att visa att en klubb är så mycket mer än enbart elitlagen. Att visa engagemanget hos den vanliga människan som följer & stöttar sin klubb & sitt lag, för de föräldrar som engagerar sig i sina ungdomar & barns olika lag, att visa på bredden av allt & alla som gör en klubb.
  • Styrelseledamot i Marknadsföreningen På årsmötet i januari röstades jag in som ledamot i Marknadsföreningen i Västerås. Det är mitt första styrelseuppdrag så det ska bli riktigt intressant att dels få lära sig hur styrelsearbete fungerar samt även att få användningen av mina kunskaper för att göra föreningen bättre.
  • Krönika: Skapa en levande sida på Facebook I min förra krönika skrev jag om företagens brister i dialogen på sociala medier. Efter att ha läst responsen från läsarna kommer jag den här gången fokusera på att ge mer konkreta tips. Grunden för att få en levande sida är att skapa engagemang hos dina följare. Olika målgrupper kräver olika budskap men tänk på att så ofta som möjligt skapa inlägg som uppmuntrar till dialog och delning, till exempel genom att ställa frågor eller dela med dig av din kunskap.

Ämnen: , , , , , , , , , , , , , ,