Tobias Barkskog | Västerås

MTB, SEO, Säkerhet, Marknadsföring, Webb

Meny
  • Säkerhet
  • Marknadsföring
  • SEO
  • Foto
  • MTB
  • Skidor
  • Resor
  • Västerås
  • Whisky
  • Ekonomi
Meny

Höstens schema hos marknadsföreningen

Publicerad den 5 augusti, 2016 av Tobias Barkskog

Jag sitter med i styrelsen för Marknadsföreningen i Västerås och vi har nu presenterat vårt schema för hösten 2016. Vi  tycker att det är ett bra 2016 med ett program utöver det vanliga – samtliga föreläsare kvalar in på vår topplista. Bara att boka in i kalendern genast.

Erik Modig – Kontroll och effektiv kundkommunikation

Med modern konsumentpsykologi som bas föreläser Erik Modig om hur vi kan skapa budskap som faktiskt når fram till kunderna samt hur dessa budskap behöver vara utformade för att skapa engagemang, lojalitet och framgångsrika affärer.

David JP Philips – Death By PowerPoint

En extrainsatt aktivitet utöver ordinarie program. David JP Philips bjuder in oss till en engagerande föreläsning på Tersmenska Herrgården i Ramnäs. Death By PowerPoint är seminariet som tar revansch på det fantastiska hjälpmedlet PowerPoint och riktar sig till och alla som har lust att lära sig – och att våga – hålla en riktigt bra presentation.

Anna Fagerström  – Så kommer du med i medierna

Anna Fagerström startade PR-kiosken 2011, efter nio år på TV4. Med strategisk och offensiv PR kan du nå dina målgrupper genom att vara med i tidningar, tidskrifter, sajter, bloggar, radio och TV. Själva medieutrymmet är gratis – det gäller ”bara” att åstadkomma idéer som är så bra att journalisterna faller för dem.

Jerry Silfwer – Förtjäna kundens uppmärksamhet

Med Inbound Marketing går du från att tvinga till dig kundens uppmärksamhet till att förtjäna den. PR-strategen Jerry Silfwer lär oss hur man gör.

Christian Rudolf  – Sökmotoroptimering

Christian Rudolf har lång erfarenhet av att jobba med företags organiska träffbild i Google. Här delar han med sig av sina erfarenheter och insikter för att ge er kunskap ni kan använda redan nästa dag.

Martin Deinoff – Nya tidens kommunikation

Martin Deinoff, VD för den digitala innovationsbyrån Itch och tidigare vice VD och medgrundare av den digitala byrån Creuna, kastar oss in i den nya tidens kommunikation.

Relaterade inlägg:

Default ThumbnailDigitalbyrå i Västerås Default ThumbnailAuktion till förmån för Gatans lag och Ungdomsbussen Default ThumbnailStyrelseledamot i Marknadsföreningen SEO-poddar
Tags: bloggarInbound MarketingKommunikationKundkommunikationmedierPowerPointprpresentationradioRamnässajtersökmotoroptimeringtidningartidskrifterTV

Om mig

Jobbat med webb, e-handel och digital marknadsföring sedan 2000. Driver även webbsidor för affiliatemarknadsföring och förmedling av fotbollsbiljetter.

En del brukar prata om att man inte har ett jobb, utan en livsstil. Lite så är det nog för mig då jag faktiskt jobbar med ett av mina största intressen. Visserligen har jag gott om andra intressen också! Jag tillbringar också många timmar i skogen, på fjället, eller som åskådare på någon idrottsarena. VSK är klubben som gäller i fotboll och bandy men när det kommer till hockey har min pappas dalaursprung gjort mig till Leksing. Reser gärna och det vanligaste resmålet är de brittiska öarna med fotboll och whisky som dragplåster.

Ämnen

bar Biking Gästrikland Biking Västmanland dalarna ekonomi Facebook falun fotboll fotbollsresa foto Google hockey ishockey Konst leksand leksandsif lif london MaaS Marketing as a Service Marknadsföring Mountainbike Mountainbike‎ MTB MTB-arena MTB-leder MTB-resor nepal Podcast podd poddar resa resor restaurang restauranger seo SEO-konsult SEO-verktyg sökmotoroptimering twitter vandringsresa Välgörenhet Västerås Västerås Tidning Business whisky

SEM/Sökmotormarknadsföring

SEM, eller sökmotormarknadsföring, handlar om att annonsera i sökmotorer för att synas högt upp i sökresultaten. Det används för att snabbt nå rätt målgrupp genom betalda annonser kopplade till relevanta sökord. SEM är ett effektivt sätt att driva trafik till en webbplats och mäta resultat i realtid.

Läs mer om SEM

SEO/sökmotoroptimering

SEO, eller sökmotoroptimering, är arbetet med att förbättra en webbplats synlighet i organiska (icke-betalda) sökresultat. Genom att optimera innehåll, teknik och länkar kan man öka chansen att synas högt upp i sökmotorer som Google. Målet är att driva relevant trafik till webbplatsen över tid utan att betala per klick.

Läs mer om SEO

Paid Social

Paid Social innebär att företag betalar för att visa annonser eller sponsrat innehåll på sociala medier som Facebook, Instagram och LinkedIn. Det används för att nå ut till specifika målgrupper baserat på intressen, beteenden och demografi. Paid Social är ett kraftfullt verktyg för att bygga varumärke, driva trafik och skapa konverteringar.

Läs mer om Paid Social
©2025 Tobias Barkskog | Västerås