Prisvärt regnställ

Är rätt mycket ute i naturen i alla möjliga väder och har genom åren provat en hel del olika regnställ och skaljackor. Men efter att för ett antal år sedan varit på semester på västkusten och besökt Sportshopen har jag hittat min absoluta prisvärda favorit på regnställ, nämligen deras egna märke Swedemount. Efter att ha slitit ut den första skaljackan köpte jag i somras en Himalaya Shell Jacket. En lättvikts-skaljacka som är vind- och vattentäta med tejpade sömmar.  Materialet är 100% Nylon STX™  med 20.000 WP och 20.000 M.V.P. I samband med att den gamla jackan gick sönder tittade jag runt på alternativ, men jackorna från mer kända varumärken som till exempel Lundhags och Haglöfs var betydligt dyrare trots sämre värden på vattenpelare och andning. Jag har också ett par regnbyxor från Swedemount men den modellen jag har med hängslen finns dock inte till salu längre. Dock finns det hos sportshopen ett par regnbyxor från Swedemount utan hängslen men av samma material som  min regnjacka så de är säkert också riktigt bra.

Se Sportshopens hela utbud av Swedemountjackor här

 

 

 

Relaterade inlägg

  • Lukla Tenzing-Hillary Airport, Nepal Är nyligen hemkommen från en vandringsresa till Everest base camp. innan resan googlade lukla airport och möttes av ett youtube-klipp med rubriken Lukla Tenzing-Hillary Airport, Nepal, No. 1 Most Extreme and Dangerous Airport!
  • Resa till fotbolls-EM i Toulouse Efter några års uppehåll med fotbollsresor var det nu dags att åter resa iväg för att titta på fotboll. Målet med resan var att se EM-matchen mellan Italien och Sverige på Stadium Municipal de Toulouse. Gula tröjor fyllde vägarna ut mot Stadium Municipal och längs med vägarna stod det funktionärer och plis uppställda. Lite ovant att se poliser stå redo med automatvapen i samband med fotbollsmatcher men med det höga terrorhotet är det fullt förståeligt. Själva matchen fick inte alls den spelbild som jag väntat mig. Italienarna sjönk hem och lät svenskarna föra spelet. Stämningen på läktaren sjönk betydligt efter målet och fokus hamnade sedan på domarinsatsen under matchens slutminuter. Det var ett rätt moloket gult lämmeltåg som vandrade in mot de centrala delarna efter matchen.
  • Krönika: Skapa en levande sida på Facebook I min förra krönika skrev jag om företagens brister i dialogen på sociala medier. Efter att ha läst responsen från läsarna kommer jag den här gången fokusera på att ge mer konkreta tips. Grunden för att få en levande sida är att skapa engagemang hos dina följare. Olika målgrupper kräver olika budskap men tänk på att så ofta som möjligt skapa inlägg som uppmuntrar till dialog och delning, till exempel genom att ställa frågor eller dela med dig av din kunskap.
  • EN FUNDERING OM STAVNINGEN PÅ WHISKY OCH WHISKEY Hjälper en vän som äger Skottlandsresor som bland annat arrangerar whiskyresor till skottland med annonsering på google och har funnit ett märkligt samband med hur vi svenskar stavar till whisky (whiskey). Båda stavningarna är i grunden korrekta då stavningen whiskey avser whiskey från Irland/USA och stavningen whisky används i resten av världen. Den stora frågan är om svenskarna är så förtjusta i Irländsk och Amerikansk whiskey som siffrorna nedan tyder på eller om det bara är en "felstavning". Detta spelar väl inte så stor roll men det konstiga börjar när svensken vill åka iväg och dricka whisky för då är det bara ett fåtal som stavar med ett extra e. En teori är att de flesta som åker på whiskyresor gör det till Skottland och använder då den stavning som används i Skottland eller annars är det så att de som åker på whiskyresor är de som är intresserade an Whisky och använder då den stavning som är vanligast på flaskorna. Antal sökningar på google under perioden Whisky - Whiskey: 24 809 / 17 910 Whiskyresor - Whiskyresor: 1 609 / 91 Whiskyresa - Whiskeyresa 1 654 / 131
  • Fotbollsbiljetter i London Vid sidan av mitt vanliga jobb på QuickNet driver jag även en det egna webbprojekt. Ett av dessa är London Tickets där jag förmedlar fotbollsbiljetter i London. Webbplatsen har jag haft i några år och det är ett bra sätt att testa nya idéer om internetmarknadsföring.

Ämnen: , ,