Tobias Barkskog | Västerås

MTB, SEO, Säkerhet, Marknadsföring, Webb

Meny
  • Säkerhet
  • Marknadsföring
  • SEO
  • Foto
  • MTB
  • Resor
  • Västerås
  • Whisky
  • Krönikor
  • Ämnen
Meny

Marknadsförare i Västerås

Publicerad den 21 juli, 202531 juli, 2025 av Tobias Barkskog

Sedan år 2000 har jag arbetat som marknadsförare i Västerås, med fokus på att hjälpa företag att växa genom digital marknadsföring. Under alla dessa år har jag sett både trender och teknik komma och gå, men det som alltid varit centralt för mig är att skapa resultat – konkret försäljning och kvalitativa leads – genom att driva relevant trafik till företagens hemsidor. Mitt arbete har handlat om att förstå kundernas affärsmål och omvandla dem till digitala strategier som faktiskt fungerar. Det har inneburit att jag ofta varit både rådgivare och den som ser till att jobbet blir gjort. Jag har arbetat praktiskt med att sökmotoroptimera webbplatser, skriva och skicka nyhetsbrev, sätta upp kampanjer i Google Ads och annonsera i sociala medier – allt med syftet att attrahera rätt målgrupp och omvandla dem till kunder.

Sökmotoroptimering (SEO) har alltid legat mig varmt om hjärtat. Att få en webbplats att ranka högt på Google är ett långsiktigt arbete, men när det lyckas är det en fantastisk känsla – särskilt när man ser effekten i form av ökad försäljning eller fler inkommande förfrågningar. Kombinerat med nyhetsbrev och marketing automation har jag kunnat hjälpa företag att jobba smartare med sin kundkommunikation och få bättre avkastning på sina insatser.

Jag har även lagt mycket tid på annonsering, både i form av sökannonsering i Google och via sociala kanaler som Facebook, Instagram, LinkedIn och numera även TikTok. Paid social är ett kraftfullt verktyg när det används rätt, och jag tycker det är intressant hur olika målgrupper kräver olika tillvägagångssätt och innehåll för att engagera sig.

Att arbeta med digital marknadsföring i Västerås under så många år har gett mig en stor förståelse för den lokala marknaden, men också för hur snabbt landskapet förändras. För mig handlar marknadsföring inte bara om synlighet – det handlar om att nå rätt personer, vid rätt tillfälle, med rätt budskap. Och det är just det jag har hjälpt företag att göra i över två decennier.

Relaterade inlägg:

Specialist på SEM, SEO och Paid Social Default ThumbnailSvenska poddar om webb och digital marknadsföring SaaS-bolag i Västerås 25 tips för att öka trafiken från Google
Tags: Digital marknadsföringGoogleGoogle optimeringMarknadsföringNyhetsbrevSEMSEM-KonsultSEOSEO-konsultVästeråsWebb

Om mig

Jobbat med webb, e-handel och marknadsföring sedan 2000 på en digitalbyrå i Västerås. Har alltid varit intresserad av att lära mig nya saker och har därför fått göra lite av varje genom åren. Allt från att hantera domäner och DNS till SEO, projektledning och paid social. Oavsett ämne är det alltid kul att utvecklas och få nytta av kunskaperna för att hjälpa kunderna att utveckla deras marknadsföring och digitala närvaro.

Läs mer om mitt jobb

Ämnen

Airbnb A–Ö Biking Gästrikland cykelvasan Digital marknadsföring ekonomi Facebook fotboll Fotbollsresa foto Google hockey Instagram ishockey Leksand leksandsif lif london MaaS Marketing as a Service Marknadsföring Mountainbike MTB MTB-arena MTB-leder MTB-resor nepal Nyhetsbrev Off-page SEO Podcast Podd Poddar resa resor restaurang SEO SEO-byrå SEO-konsult Svensk whisky Sökmotoroptimering twitter Västerås Webb Whisky Youtube

SEM/Sökmotormarknadsföring

SEM, eller sökmotormarknadsföring, handlar om att annonsera i sökmotorer för att synas högt upp i sökresultaten. Det används för att snabbt nå rätt målgrupp genom betalda annonser kopplade till relevanta sökord. SEM är ett effektivt sätt att driva trafik till en webbplats och mäta resultat i realtid.

Läs mer om SEM

SEO/sökmotoroptimering

SEO, eller sökmotoroptimering, är arbetet med att förbättra en webbplats synlighet i organiska (icke-betalda) sökresultat. Genom att optimera innehåll, teknik och länkar kan man öka chansen att synas högt upp i sökmotorer som Google. Målet är att driva relevant trafik till webbplatsen över tid utan att betala per klick.

Läs mer om SEO

Paid Social

Paid Social innebär att företag betalar för att visa annonser eller sponsrat innehåll på sociala medier som Facebook, Instagram och LinkedIn. Det används för att nå ut till specifika målgrupper baserat på intressen, beteenden och demografi. Paid Social är ett kraftfullt verktyg för att bygga varumärke, driva trafik och skapa konverteringar.

Läs mer om Paid Social
©2025 Tobias Barkskog | Västerås