Krönika: Skapa en levande sida på Facebook

I min förra krönika skrev jag om företagens brister i dialogen på sociala medier. Efter att ha läst responsen från läsarna kommer jag den här gången fokusera på att ge mer konkreta tips. Grunden för att få en levande sida är att skapa engagemang hos dina följare. Olika målgrupper kräver olika budskap men tänk på att så ofta som möjligt skapa inlägg som uppmuntrar till dialog och delning, till exempel genom att ställa frågor eller dela med dig av din kunskap.

Läs hela krönika med rubriken skapa en levande sida på Facebook i Västerås Tidning Business . Västerås Tidning Business lanserades hösten 2015  och är ett fristående magasin för företag och beslutsfattare i Västmanland. Tidningen utkommer i runt 22 000 exemplar fyra gånger per år.

Relaterade inlägg

  • Krönika: Företagen brister i den sociala dialogen I det aktuella numret av Västerås Tidning Business har jag skrivit en krönika med rubriken företagen brister i den sociala dialogen. Västerås Tidning Business lanserades hösten 2015 och är ett fristående magasin för företag och beslutsfattare i Västmanland. Tidningen utkommer i runt 22 000 exemplar fyra gånger per år.
  • Svenska poddar om webb och digital marknadsföring En sammanställning av de poddar om webb och digital marknadsföring som jag regelbundet lyssnar på.
  • Öka säkerheten för ditt facebookkonto När du är inloggad på FB, titta på url-adressen (längst upp till vänster i adressfältet). Om du kan se http: istället för https: - då har du inte en säker inloggning - och kan bli hackad. Gå till Konto / kontoinställningar/ kontosäkerhet och klicka i 'säker anslutning https'.
  • SHL – Sociala Hockey Ligan Elitserien har bytt namn till SHL (Svenska Hockey Ligan) och det återstår några veckor till serien drar igång. Jag har kollat upp hur tabellen ser ut om man slår ihop klubbarnas följare på Facebook, Twitter och Instagram.
  • Auktion till förmån för Gatans lag och Ungdomsbussen QuickNet Webbyrå där jag jobbar har just nu en auktion till förmån för Gatans lag och Ungdomsbussen. Vi har ett antal domäner vi inte längre använder i vår verksamhet och för att ge domänerna nytt liv auktionerar vi nu ut dem och skänker oavkortat alla pengar till välgörenhetsprojekten ungdomsbussen och gatans lag i Västerås.

Taggar: , ,